Last mile

Vele duizenden bedrijven komen elke dag in de last mile. Dit is ingegeven door de groei van e-commerce. De consument heeft graag zijn product netjes thuis of op kantoor op het moment dat hij het wil.

Deze laatste meters naar de brievenbus of de voordeur zijn dan ook erg belangrijk. Hiermee kan het verschil gemaakt worden. Wanneer de consument zijn product of dienst op het afgesproken tijdstip en van verwachte kwaliteit ontvangt zal deze tevreden zijn. Lukt dit niet, of is de communicatie hierover niet of niet voldoende, dan zal de consument niet tevreden zijn en dit uiten op sociale media.

Stads Distributie

Door de sterk groeiende verstedelijking en opkomende e-commerce markt neemt de druk op de logistieke bewegingen in de steden toe. Steeds meer partijen maken de stap naar de last mile. Denk maar aan postorderbedrijven en supermarkten. Maar ook de dienstverlening aan huis is groeiende. De monteur, klusjesman of de stomerij die je pak komt ophalen en later gestoomd terugbrengt. Naast de last mile naar de consument nemen ook de transportbewegingen toe tussen bedrijven zoals winkels en mogelijke pick-up points.

Al deze fysieke logistieke stromen kennen een digitale tweeling. Het is belangrijk dat deze twee altijd gelijk zijn in tijd en locatie.

Meerwaarde

Met onze producten bent u in staat om uw klant vooraf inzicht te geven in de verwachte aankomst tijd. Real time kan de ETA, of aankomst tijd, bijgesteld  worden. Hiermee brengen we de planning en de realisatie bij elkaar.Hiermee heeft uw klant altijd inzicht in de verwachte aankomst tijd en kan hier op voorbereid zijn.

Achteraf bent u ook in staan om deze gegevens als bewijslast te kunnen overhandigen voor de administratie, facturatie of bij een geschil.