Wat is nu bezorgzekerheid en waar heb ik dat voor nodig?

Het bezorgen van producten aan huis gebeurt dagelijks door vele partijen. Dit kan een krant, folder of brief zijn in de brievenbus maar ook een product dat aangenomen dient te worden. Voorbeelden hiervan zijn pakketten van online bestelde goederen of een voedseldoos.

Sinds Covid worden dit soort pakketten vaak voor de deur of om de hoek neergelegd. Soms zelfs als de bewoner gewoon thuis is. Vooral nu in de drukke decembermaand zal dit weer vaker gaan gebeuren door de grote drukte bij de verspreiders.

Wanneer is het nu dan nodig om de bezorgzekerheid vast te gaan leggen? Dit is afhankelijk van de aard of de kostprijs van het te bezorgen product. Voor een medische brief, informatie over een wegafsluiting of een pakket met een waarde van enkele honderden euro’s zal iedereen dit ook snappen. Toch zijn er ook minder waardevolle of gevoelige informatie die een consument toch met zekerheid bezorgd wil zien. Hierbij kun je denken aan een abonnee houder van een krant of een maaltijdpakket.

Vaak is er geen, gebrekkige of incomplete registratie van de bezorging. De bezorgzekerheid is dan laag en is het gebruikelijk dat er een zogenoemd piepsysteem gehanteerd wordt. Hierbij is de aanname dat de bezorging goed is en als dit niet is horen we het vanzelf.

Wanneer het nu gaat om de genoemde waarde van een bezorging wil je als bedrijf exact weten waar en wanneer welke bezorging heeft plaatsgevonden. Hierdoor ben je als bedrijf in control. De bedrijfsprocessen die “buiten” plaatsvinden kun je nu ook plannen, sturen en controleren. Er is dan ook geen onverwachte melding of claim achteraf omdat er een proactieve sturing plaatsvind.

Vanuit LIS kunnen wij met onze slimme locatie software helpen om grip te krijgen op de planning en realisatie fase van het complete bezorgproces. Door dit proces via de LIS software te laten afhandelen ontstaat er overzicht, inzicht en bewijslast achteraf van elke unieke bezorging. Dit bespaart tijd, geeft inzicht en vergemakkelijkt het klachtenproces aanzienlijk.

Website_Front5

Elke medewerker krijgt op zijn device alle opdrachten digitaal mee. Deze kunnen dan in volgorde worden afgewerkt. De techniek doet de locatie registratie en administratieve afhandeling. Op kantoor kan live worden meegekeken en waar nodig bijgestuurd.

Als LIS zijn we al meer dan 15 jaar partner in bezorgzekerheid.

Graag kom ik geheel vrijblijvend onze software laten zien en praten over de uitdagingen waar jij nu voor staat.

William Versteeg

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *