Een groot deel van de logistieke bewegingen vinden in de openbare ruimte plaats. Middels diverse transportmiddelen doorkruisen we heel de wereld. Deze bewegingen zijn vraag en aanbod gedreven met vaak een vast patroon. Graag helpen we u bij het bepalen en optimaliseren van deze vaste patronen. Dit kan een wereldwijde of een zeer regionale distributie betreffen.
Wanneer de distributie goed is ingeregeld zijn we er nog niet. We willen inzicht hebben in de actuele stand van onze distributie en kunnen acteren op uitzonderingen. Middels digitale locatieregistratie die wij “Proof of Location” noemen, kan er gestuurd en gerapporteerd worden op alle distributie stappen.
Wanneer dan de locatie geregistreerd en gecontroleerd is kan er een digitale actielijst worden toegevoegd. Deze kan alleen worden ingevuld wanneer uw medewerker bij de locatie is. Hiermee worden zowel de locatie als de activiteiten aan elkaar gekoppeld. Dit noemen wij `Proof of Activity`.
Pakket bezorger
Last Mile
Vele duizenden bedrijven komen elke dag in de last mile. Dit is ingegeven door de groei van e-commerce. De consument heeft graag zijn product netjes thuis of op kantoor op het moment dat hij het wil. Deze laatste meters naar de brievenbus of de voordeur zijn dan ook erg belangrijk. Hiermee kan het verschil gemaakt worden. Wanneer de consument zijn product of dienst op het afgesproken tijdstip en van verwachte kwaliteit ontvangt zal deze tevreden zijn. Lukt dit niet, of is de communicatie hierover niet of niet voldoende, dan zal de consument niet tevreden zijn en dit uiten op sociale media.
Stads Distributie
Door de sterk groeiende verstedelijking en opkomende e-commerce markt neemt de druk op de logistieke bewegingen in de steden toe. Steeds meer partijen maken de stap naar de last mile. Denk maar aan postorderbedrijven en supermarkten. Maar ook de dienstverlening aan huis is groeiende. De monteur, klusjesman of de stomerij die je pak komt ophalen en later gestoomd terugbrengt. Naast de last mile naar de consument nemen ook de transportbewegingen toe tussen bedrijven zoals winkels en mogelijke pick-up points. Al deze fysieke logistieke stromen kennen een digitale tweeling. Het is belangrijk dat deze twee altijd gelijk zijn in tijd en locatie.
Food
Supermarkten, maar ook veel kleine restaurants, bezorgen aan huis. Dit zijn producten die online of telefonisch besteld zijn. Vooral bij de restaurants moet snel worden geacteerd en getransporteerd. De tijd tussen bestellen en leveren is erg kort. Ook de tijd op de dag is vaak krap. Hierdoor is de werkdruk hoog en vaak worden scholieren ingezet in de vorm van een bijbaan.  Wij kunnen u helpen met de navigatie, digitale registratie, inzicht en kwaliteitscontrole. Hiermee zal de efficiëntie en klant tevredenheid omhoog gaan en kunt u zich weer op het restaurant of de winkel richten.
Pakketten
Het is al heel normaal om als pakketten bedrijf te werken met barcodes en scanners. Het is alleen niet duidelijk op welke locatie deze scan plaatsvind. Hierdoor kan het zijn dat een serie pakketten wordt gescand als niet thuis zonder bij het adres te zijn geweest. Wij kunnen dit locatie component toevoegen aan de bestaande data lijn. Hiermee is de ruis verdwenen en in het bewijsstuk sluitend.

“Nu kan ik me weer richten op mijn restaurant”

Kranten en Folders
Voor huis aan huis folders en kranten is het van belang dat deze op de juiste matdag bezorgd zijn. Ook kan het zijn dat de krant ook een tijdslot kent. Bijvoorbeeld voor 8:00 bezorgd.  Wij kunnen u helpen inzicht en grip te krijgen op uw bezorgnetwerk met bijbehorende kwaliteit.
Post
De landelijke en regionale post partijen kennen al jaren een volume krimp. Het is dan ook belangrijk om de supply chain en de operatie van sortering tot de bezorging continu te blijven innoveren. Hierdoor kunnen de kwaliteit van dienstverlening omhoog en de kosten naar beneden.   Onze producten dragen bij aan kwaliteit en efficiëntie verhoging.

“Mijn bezorger hoeft niks te doen en toch heb ik inzicht in realisatie en kwaliteit van elk poststuk”

Postbezorger
Consultancy
Het is mogelijk om, naast onze specifieke producten, onze kennis en ervaring middels consultancy in te zetten. Dit doen we via onze partner Will Do Consultancy